Gdańsk: poniedziałek, 10 grudnia 2018
AKTUALNOŚCI
Podstrony:

Prezydent Gdańska apeluje do sponsorów

17 kwietnia 2008

Czwartkowe wydanie Dziennika Bałtyckiego zawiera apel Prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza o pomoc sponsorów dla Lechii.
Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska - POLSKA Dziennik Bałtycki

Wkrótce w Gdańsku powstanie stadion piłkarski na miarę XXI wieku. Istnienie takiego obiektu stwarza realną szansę, aby spełniły się marzenia tysięcy gdańskich, ale też pomorskich kibiców. Marzenia o meczach na najwyższym poziomie rozgrywanych w atmosferze wielkiego piłkarskiego święta.

Do spełnienia tej wizji nie wystarcza jednak istnienie samego stadionu. Niezbędny jest również silny klub piłkarski ze świetną drużyną, która swoją grą sprawi, że zapełnią się stadionowe trybuny. W moim odczuciu takim właśnie klubem - z pomocą miasta, sponsorów i oczywiście wiernych kibiców - ma szansę zostać gdańska Lechia.

Jej historia sięga 1945 roku. Przez wiele lat - z różnym efektem, ale wciąż z tym samym podziwu godnym uporem - Lechia parła naprzód, zdobywając kolejne, coraz wyższe miejsca w ligowych rankingach. Po raz pierwszy gdańska drużyna zagrała w pierwszej lidze w 1948 roku, a w 1955 roku walczyła z warszawską Legią w finale Pucharu Polski. Rok później Lechia zajęła wysokie, trzecie miejsce w ekstraklasie. W sukcesy obfitował również rok 1983, kiedy to Lechia zdobyła Puchar Polski, walczyła w Superpucharze Polski, a także wzięła udział w rozgrywkach Pucharu Zdobywców Pucharów, w których rozegrała rewelacyjny mecz z Juventusem Turyn.

Nieco później, po zawirowaniach związanych z nieudaną fuzją z połowy lat 90., gdański klub wytrwale odbudowywał swoją pozycję. W latach 2002-2007 Lechia pokonała drogę od A-klasy, przez piątą, czwartą i trzecią ligę, zawsze zajmując miejsce na czele ligowych tabeli.

Od wielu lat gdański samorząd wspiera drużynę organizacyjnie i finansowo. Również w bieżącym - 2008 roku miasto Gdańsk i przedsiębiorstwa związane z nim kapitałowo wesprą Lechię kwotą ponad 1 mln zł. Ta pomoc jest niezwykle ważna, gdyż pomimo wielu podejmowanych prób, licznych spotkań i rozmów z przedstawicielami mniejszych i większych firm z naszego regionu nie udało się do tej pory pozyskać dla gdańskiego klubu sponsora strategicznego. Chlubnym wyjątkiem jest nieocenione wsparcie sponsorskie, jakiego udzielił Lechii gdański Koncern Energetyczny Energa.

Muszę przyznać, że jestem zdziwiony taką bierną postawą menedżerów i speców od marketingu pomorskich firm, którzy wciąż mają wątpliwości i nie chcą dostrzec potencjału promocyjnego drzemiącego w drugoligowej dziś, ale wkrótce najprawdopodobniej - pierwszoligowej drużynie z Gdańska. A przecież sponsorowanie tego właśnie klubu, którego los w niedalekiej przyszłości zwiąże się na stałe z gdańskim stadionem Baltic Arena, nie może być inwestycją chybioną.

Osobiście bardzo mocno wierzę w przyszłe sukcesy Lechii. Jednocześnie mam świadomość, że to nie na władzach miasta powinna docelowo spoczywać rola głównego sponsora klubu. Dlatego też poza bieżącą pomocą staramy się robić wszystko, by pomóc gdańskiej drużynie w zdobyciu strategicznego partnera. Potencjalnych sponsorów postanowiliśmy szukać nie tylko na Pomorzu, ale w całym kraju.

Formalnym wymogiem stawianym przez PZPN wobec drużyn piłkarskich wchodzących do pierwszej ligi jest zmiana formy organizacyjnej ze stowarzyszenia na spółkę akcyjną. Podobne przekształcenie czeka również OSP Lechia. Spółka akcyjna Lechia Gdańsk będzie miała co najmniej trzech akcjonariuszy. Pierwszym będzie Miasto Gdańsk, jako inwestor pasywny, który wniesie do spółki nieruchomość gruntową. Drugim akcjonariuszem będzie Stowarzyszenie OSP Lechia Gdańsk - inwestor mniejszościowy, który ze swej strony wniesie prawo do korzystania z nazwy, logo, praw do rozgrywek itp. Trzecim - równie istotnym akcjonariuszem będzie inwestor strategiczny wnoszący do spółki kapitał finansowy.

Miasto Gdańsk zainteresowane jest długofalowym wspieraniem powstałej w ten sposób i profesjonalnie zarządzanej spółki-klubu, dzięki której na stadionie w Gdańsku Letnicy odbywać się będą widowiska piłkarskie na najwyższym poziomie. Jeśli uda nam się sprawić, że Lechia Gdańsk stanie się silną marką, rozpoznawalną nie tylko w Polsce, ale i w Europie, to uda się przyciągnąć do Gdańska nie tylko kibiców z Gdańska, ale również z całego Pomorza - Kaszub, Kociewia, Powiśla.

Innym, nie mniej ważnym celem, jaki stawiamy przyszłej spółce Lechia, jest stworzenie najlepszej w Polsce Akademii Piłkarskiej, z ośrodkiem treningowym dla młodzieży. Akademia przyciągać będzie do Gdańska najzdolniejszych młodych piłkarzy, którzy w przyszłości stworzą świetną kadrę dla gdańskiego klubu.

Dwa tygodnie temu miałem okazję oglądać mecz Arsenal - Middlesbrough na stadionie Emirates w Londynie. Ten stadion jest większy od obiektu budowanego w Gdańsku, a mimo to był wypełniony kibicami po brzegi, zaś na trybunach panowała znakomita atmosfera - skupienia i jednocześnie dobrej zabawy. Mam nadzieję, że taka atmosfera na stałe zagości również w Gdańsku.
(greg / Dziennik Bałtycki) 17 kwietnia 2008, 13:17
Weź udział w nowej, ekscytującej rywalizacji i powalcz o miano najlepszego Betona. Typuj na okrągło i wygrywaj nagrody!

Liga BetONów
Główny punkt programu nowej lechia.gda.pl: inernetowy tygodnik. Co wtorek artykuły na temat Lechii, publicystyka, informacje, galerie zdjęć i inne. Zapraszamy.

Ostatni numer
Wyraź swoją opinię na dany temat, podziel się uwagami z innymi kibicami Lechii. Nawet bez logowania możesz czytać forum bez ograniczeń.

Forum dyskusyjne
Copyrights lechia.gda.pl 2001-2017. Wszystkie prawa zastrzeżone.
kontakt | 0.269