Gdańsk: wtorek, 26 września 2017
Lechia Gdańsk - serwis lechia.gda.pl
AKTUALNOŚCI
Podstrony:

"Piłkarska liga finansowa". Lechia na 3. miejscu

18 lipca 2016

Spotkania polskiej Ekstraklasy przyciągają coraz więcej widzów – wynika z raportu „Piłkarska liga finansowa” Deloitte.
Średnia frekwencja na meczu ligowym to 9 tys. kibiców. Większe zainteresowanie przekłada się na wyższe przychody klubów. W ubiegłym roku wzrosły one o 17 proc. i zbliżyły się do granicy 500 mln zł. Liderem zestawienia piąty rok z rzędu jest Legia Warszawa, przed Lechem Poznań i Lechią Gdańsk.

– Struktura przychodów różni się w poszczególnych klubach Ekstraklasy. Patrząc jednak na ligę jako całość, najważniejszym i największym wartościowo źródłem przychodów były przychody komercyjne, drugim – przychody z tytułu transmisji oraz za starty w pucharach. Najmniejszym źródłem przychodów w polskiej Ekstraklasie są przychody z dnia meczu – mówi agencji Newseria Biznes Przemysław Zawadzki, dyrektor w Dziale Audytu Deloitte.

Z 10. edycji raportu „Piłkarska liga finansowa” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte wynika, że w ubiegłym roku wzrost zanotowały wszystkie trzy kategorie przychodów. Przychody z transmisji wzrosły o 30,8 mln zł, przychody z dnia meczu zanotowały wzrost o 16,6 mln zł, natomiast przychody komercyjne zwiększyły się o 23,5 mln zł. Kluczową pozycją są przychody komercyjne. W tegorocznym raporcie 11 spośród wszystkich 16 klubów Ekstraklasy zanotowało w swojej strukturze przychodów najwyższe przychody właśnie od sponsorów i z działalności komercyjnej.

– Łączna wartość przychodów generowanych przez kluby grające w Ekstraklasie (bez uwzględnienia transferów) w 2015 roku zbliżyła się do poziomu 500 mln zł. W porównaniu z poprzednim rokiem to 17 proc. wzrost – zaznacza Przemysław Zawadzki.

W porównaniu do lig zagranicznych pod względem finansowym Ekstraklasa (118 mln euro łącznych przychodów) prezentuje się na poziomie porównywalnym do ligi austriackiej T-Mobile Bundesliga (129 mln euro) i duńskiej SAS Ligaen (149 mln euro). Różnice są w poszczególnych źródłach przychodów. Największy potencjał jest w przychodach komercyjnych, które choć rosną, to wciąż są niższe niż w porównywalnych ligach.

– W tegorocznym rankingu zwycięzcą po raz piąty z rzędu jest Legia Warszawa, która wygenerowała ponownie przychody powyżej 100 mln zł. Na drugim miejscu, podobnie jak w ubiegłym roku, znalazł się Lech Poznań, który zwiększył swoje przychody o 75 proc. Na trzecim miejscu znalazł się nowy klub na podium – Lechia Gdańsk – mówi ekspert Deloitte.

Legia Warszawa, lider rankingu, zanotowała wzrost przychodów na poziomie 4 proc. Największą wpływy stołeczny klub miał z działań komercyjnych, które stanowiły 39 proc. łącznych przychodów. Na miejscu drugim uplasowały się przychody z transmisji (32 proc.), natomiast najniższe z dnia meczu (29 proc.).

Strona Lechii
(raz / lechia.gda.pl) 18 lipca 2016, 21:27
Weź udział w nowej, ekscytującej rywalizacji i powalcz o miano najlepszego Betona. Typuj na okrągło i wygrywaj nagrody!

Liga BetONów
Główny punkt programu nowej lechia.gda.pl: inernetowy tygodnik. Co wtorek artykuły na temat Lechii, publicystyka, informacje, galerie zdjęć i inne. Zapraszamy.

Ostatni numer
Wyraź swoją opinię na dany temat, podziel się uwagami z innymi kibicami Lechii. Nawet bez logowania możesz czytać forum bez ograniczeń.

Forum dyskusyjne
Copyrights lechia.gda.pl 2001-2017. Wszystkie prawa zastrzeżone.
kontakt | 0.031