Gdańsk: sobota, 17 sierpnia 2019
AKTUALNOŚCI
Podstrony:

Lechia dostanie ponad 7 mln złotych

8 marca 2019

Urząd Miasta Gdańska podpisał umowę z klubem piłkarskim Lechia Gdańsk, na mocy której będzie on do 16 grudnia br. promować miasto w ramach udziału w rozgrywkach Ekstraklasy piłki nożnej mężczyzn. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 7 195 122 PLN.
Promocja gminy jest jednym z zadań własnych, o czym mówi art. 7 pkt. 18 ustawy o samorządzie gminnym.
Gmina Miasta Gdańska realizuje to zadanie kreując przedsięwzięcia służące budowaniu wizerunku miasta
poprzez udział w targach, prezentacjach oraz różnych innych wydarzeniach promocyjnych o charakterze
turystycznym, sportowym i gospodarczym, w kraju i za granicą.

Piłka nożna to zdecydowanie najbardziej popularna i najbardziej medialna dyscyplina sportowa ciesząca się
niezmiennym zainteresowaniem zarówno w kraju jak i poza jego granicami. Wydatki poniesione na promocje
przy okazji meczów piłkarski przynoszą wielokrotne zwroty medialne i są doskonałą promocją miasta.

Lechia Gdańsk jest obecnie jednym z najlepszych zespołów piłkarskich w Polsce. Sezon zimowy Ekstraklasy
zakończyła jako lider rozgrywek. Mecze rozgrywane na stadionie w Letnicy przyciągają od kilku do ponad 20
000 kibiców mieszkańców Gdańska i Pomorza. Transmisje tych meczów cieszą się też dużą popularnością w
telewizji. Dotychczasowe działania promocyjne jakie klub świadczył dla Miasta Gdańska przynosiły wielokrotnie
większe zyski niż poniesione nakłady. Według analizy efektywności promocji medialnej Miasta Gdańska przez
kluby sportowe występujące w sezonie 2017/2018 w najwyższych klasach rozgrywkowych przygotowanej przez firmę Startit Corporate Finance Sp. z o.o. ekwiwalent medialny wygenerowany przez Lechie Gdańsk SA dla
Miasta Gdańska osiągnął wartość ponad 63 000 000 PLN netto.

Przeprowadzenie działań promocyjnych Miasta Gdańska przez Lechię Gdańsk SA zawierać będzie:
- branding strojów zawodników,
- wewnętrzny branding na Stadionie Energa Gdańsk
- emisje spotów reklamowych reklamowych na telebimach i w telewizji stadionowej podczas meczów Ekstraklasy,
- ekspozycje logotypu Miasta Gdańska na materiałach drukowanych, na oficjalnej stronie klubu oraz w mediach społecznościowych,
- ekspozycje logotypu Miasta Gdańska lub nazwy Gdańsk podczas transmisji telewizyjnych.

Biorąc pod uwagę, że Lechia Gdańsk SA jest jedynym klubem w Gdańsku występującym w najwyższej klasie
rozgrywkowej piłki nożnej mężczyzn i dzięki temu może wykonać działania promocyjne na rzecz Miasta
Gdańska w tak szerokim zakresie, uzasadnione jest udzielenie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67
ust. 1 pkt 1 a ustawy Prawo zamówień publicznych.

Przypomnijmy, że Gdańsk regularnie zasila klub środkami z tego tytułu. W ubiegłym roku była to rekordowa wartość blisko 9 mln zł brutto. Wówczas jednak pieniądze przyznawane były w dwóch półrocznych transzach.
(mkan / lechia.gda.pl) 8 marca 2019, 20:48
Weź udział w nowej, ekscytującej rywalizacji i powalcz o miano najlepszego Betona. Typuj na okrągło i wygrywaj nagrody!

Liga BetONów
Główny punkt programu nowej lechia.gda.pl: inernetowy tygodnik. Co wtorek artykuły na temat Lechii, publicystyka, informacje, galerie zdjęć i inne. Zapraszamy.

Ostatni numer
Wyraź swoją opinię na dany temat, podziel się uwagami z innymi kibicami Lechii. Nawet bez logowania możesz czytać forum bez ograniczeń.

Forum dyskusyjne
Copyrights lechia.gda.pl 2001-2019. Wszystkie prawa zastrzeżone.
kontakt | 0.046